10.14489/vkit.2017.07.рр.043-049 |
DOI: 10.14489/vkit.2017.07.рр.043-049 Кибзун А. И., Жарков Е. А. Аннотация. Рассмотрены общая структура системы дистанционного обучения и программная реализация модуля оценивания уровней сложности заданий. Выполнено исследование задачи оценивания уровней сложности тестовых заданий и подготовленности студентов. Предложен эвристический алгоритм для решения задачи, который основан на рекуррентном пересчете первоначальных оценок, полученных с помощью суммирования положительных ответов студентов отдельно по столбцам и строкам матрицы ответов. Показан пример, в котором приведены результаты применения предложенного алгоритма. Ключевые слова: Kibzun A. I., Zharkov E. A. Abstract. The arcticle is devoted to a detailed analysis of the software package for calculating the tests complexity and students awareness level. We describe Moscow aviation institute CLASS.NET learning management system general structure and investigate all internal modules interaction features with each other. In addition, the article investigates the tests difficulty levels evaluation and students awareness level, basing only on the statistical data obtained from the learning management system. The heuristic algorithm, which is based on the initial estimates recursive calculation obtained by the students answers summery for the columns and rows of the answers matrix separately, is offered to solve the problem. This matrix consists of columns, which represent the answers given by all the students in a particular test, whereas rows represent a particular student answers for all the tests. The distinctive feature of this algorithm is the simultaneous difficulty levels evaluation of the tests different sets. Thereby, tests that are solved by not all of the students are allowed to be processed. We faced this situation due to the fact that test sets are formed individually for each student. Therefore, the generated test sets can only partially coincide, which complicates all tests complexity necessary levels simultaneous evaluation. The process of normalizing the results to a ten-point scale is also given. In the end of the article, the example with the results of the algorithm implementation is reviewed. Keywords: Software package for calculating tests complexity; Recursive calculation; Students awareness level; Complexity level of tests.
РусА. И. Кибзун, Е. А. Жарков (Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет), Москва, Россия) E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript EngA. I. Kibzun, E. A. Zharkov (Moscow Aviation Institute (National Research University), Moscow, Russia) E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript
Рус1. Наумов А. В., Джумурат А. С., Иноземцев А. О. Система дистанционного обучения математическим дисциплинам CLASS.NET // Вестник компьютерных и информационных технологий. 2014. № 10. С. 36 – 44. doi: 10.14489/vkit.2014.010.pp.036-044 Eng1. Naumov A. V., Dzhumurat A. S., Inozemtsev A. O. (2014). Distance learning system for mathematical disciplines CLASS.NET. Vestnik komp'iuternykh i informatsionnykh tekhnologii, (10), pp. 36-44. doi: 10.14489/vkit.2014.010.pp.036-044 [in Russian language]
РусСтатью можно приобрести в электронном виде (PDF формат). Стоимость статьи 350 руб. (в том числе НДС 18%). После оформления заказа, в течение нескольких дней, на указанный вами e-mail придут счет и квитанция для оплаты в банке. После поступления денег на счет издательства, вам будет выслан электронный вариант статьи. Для заказа скопируйте doi статьи: 10.14489/vkit.2017.07.pp.043-049 Отправляя форму вы даете согласие на обработку персональных данных. . EngThis article is available in electronic format (PDF). The cost of a single article is 350 rubles. (including VAT 18%). After you place an order within a few days, you will receive following documents to your specified e-mail: account on payment and receipt to pay in the bank. After depositing your payment on our bank account we send you file of the article by e-mail. To order articles please copy the article doi: 10.14489/vkit.2017.07.pp.043-049 and fill out the .
|